На сайте с 25.10.2005 Репутация: 390
Сообщений 1613 Пол: Мужской(37)
Город: Lviv
Стиль: MTB:DirtJumping Байк: Elements Titanium+Fox 831 & Scutum+66RC2X
12 сен 2015 в 23:30
Невеликий пост того, як потрібно заварювати поломану підсидільну трубу на рамі.
Сьогодні мені аж з Черкас прислали гібридну раму з відломаним верхом підсидільної труби. До мене цю раму вже варив місцевий "спеціаліст", але як бачите воно знов відломалось в досить короткий термін.
Головна проблема, що воно відломалось полягало в тому, що раму коли варили, місце зварки погано прогріли (мається на увазі самою дугою зварки), присадку подавали і вона лише поверхнево просто прилипала, простішими словами вийшло щось на зразок не дуже якісного склеювання. Це добре видно з фотографій по роздільній лінії між зломом на рамі і зломом по навереному шві, чітко видно роздільну лінію, а її при нормальному зварюванні просто б не було. Крім того що прогрів був поганий видно з того, що фарба біля шва не обпалилася. Звичайно є різні типи фарби, але при зварюванні з нормальним прогрівом біляшовної зони фарба вигорає від 2-х до 5-и сантиметрів.
Друге, це треба грамотно підібрати присадку. Для рам сплаву 6061 це обов"язвоко має бути присадка 4043, вона ще так само себе не погано показала на рамах сплаву 7005. Але взагалі для рам сплаву 7005 краще вважається брати присадку 5356 (що в першому що в другому є домішки магнію, це якби основний фактор) Але УВАГА!!! нівякому випадку не рекомендую рами сплаву 6061 варити присадкою 5356, міцність такого шва відразу 2 -3 рази слабша ніж би вона мала бути.
Зварювання відбувалоь зі вставленою стальною трубочкою, найкраще мідна, але нажаль ще немаю. Внутрішня сторона шва із-за такої можливості теж була трохи підварена і зашліфована в ноль.
І ще одна рекомендація: після зварювання шов має зістарітися, напростіше це просто відкласти раму на 10 днів, щоб полежала або якщо є можливість витримати в печі при 160-170 градусах за Цельсієм і потім повільне остивання в тій печі. Духовка цілком дає таку температуру, от шкода, що рама в неї не влізе і деяка фарба при такій температурі може вздутись.
Але найкращий спосіб щоб підсидільна труба була ціла це слідкувати щоб підсидільний штирь був запханий як мінімум на мінімальну глибину ( є спеціальні позначки на не пиляному підсидільному штирі). А якщо у вас зріст високий,а рама низька, то бажано брати подовжені версії штирів або не лінуватися і піднімати свою дупу на різних нерівностях, ямах і кочках.
Ну пару фоток з самого процесу.
З середини після шліфовки навіть немає сліду, що вона була варена.
На сайте с 21.12.2009 Репутация: 409
Сообщений 1361 Пол: Мужской(72)
Город: Київ (Golosiiv hills)
Стиль: MTB:Freeride Байк: Хітова Сесія чи Сесія Хітова.)
На сайте с 25.10.2005 Репутация: 390
Сообщений 1613 Пол: Мужской(37)
Город: Lviv
Стиль: MTB:DirtJumping Байк: Elements Titanium+Fox 831 & Scutum+66RC2X
14 сен 2015 в 10:18
Я вставляв стальну трубу, щоб сильно шов в середину не провалювався. Єрегульована розвертка, але даному випадку я прошовся пневмогравером з лєпєстковою наждачною насадкою і зашліфував наслідки зварювання.