xlr8r
На сайте с 05.09.2012
Репутация: 156
Сообщений 894 Пол: Мужской(33)
Город: Київ-Чернівці
Стиль: MTB:Freeride Байк: Specialized
|
10 окт 2018 в 04:19
Всім привіт. Хотів поділитись власним досвідом використання спеціального мастила для гальмівних поршнів, сумісного з рідиною DOT, а саме Avid DOT Grease.
Чесно зізнаюсь, що сам донедавна скептично ставився до таких примочок, оскільки вважав, що поршні і манжетки знаходяться у гальмівній рідині і, відтак, жодного змащування не потребують.
Але все таки одна річ підштовхнула мене до того, щоб нарешті здатись і спробувати дане спец-мастило. Справа в тому, що кілька років тому мій байк дістався мені з абсолютно новими гальмами Avid Elixir 5. Есксплуатація їх впродовж сезону була без жодних проблем, і я навіть не помічав, як стирались колодки - хід ручки залишався абсолютно однаковим і досить коротким. Взимку вирішив ознайомитись з їх конструкцією, заодно перебрати і почистити там все. Вимив все надзвичайно ретельно, висушив, змочив усі манжетки та поршні гальмівною рідиною, зібрав, прокачав, поставив нові колодки, все було ідеально...до того моменту, як почали стиратись колодки. Зі стиранням колодок почав добавлятись і хід ручки. Вірніше, поршні все таки трохи підводились, але явно недостатньо для повної компенсації стирання колодок, і проміжок між диском і колодками зростав. Вирішував я цю проблему періодичним вийманням колодок, неповним видавлюванням поршнів, чисткою їх поверхні та кількаразовим їх вдавлюванням і видавлюванням з каліпера, щоб вони промазались гальмівною рідиною. Також пару разів робив повну переборку каліперів, один раз із заміною манжет. Після цього проблема на деякий час зникала, після кількох надискань на ручку колодки сходились на технологічний проміжок і хід ручки ставав нормальним, тобто досить коротким. Але ненадовго, тому дану процедуру доводилось повторювати кілька разів за життя однієї пари колодок. Але ж конструкцією передбачено, що проміжок деформації манжеток не повинен змінюватись. Висновок я зробив один: поршні з часом просто прилипають до манжеток, оскільки тоненький шар гальмівної рідини між поршнем та манжетою має далеко не найкращі змащувальні властивості і, до того ж, легко вимивається водою. Це підтверджувалось тим, що одразу після обслуговування поршні виходили з каліпера за 15-20 натискань ручки, а перед черговою чисткою ручку доводилось жмакати більше 30-40 разів. Всовувались вони також досить туго, так ніби насухо. Із заводу такої проблеми не було тому, що там каліпери збирають якраз на славнозвісному спец-мастилі Avid.
Ще хотів прояснити пару моментів. Зустрічав багато райдерів, які думають, що хід ручки у гідравліці короткий лише з новими колодками, і в міру стирання збільшується. Так НЕ повинно бути, принаймні конструкцією будь-яких гідравлічних гальм передбачається постійно однаковий проміжок між диском та колодками і, відповідно, хід ручки. Крім того, на форумах зустрічав скарги з проблемами надто великого ходу ручки у гальмах, де всі в один голос радили перепрокачати їх. Власник перепрокачував купу раз, а проблема залишалась. Звісно, наявність повітря часто є причиною протискання ручки до самого руля, але далеко не завжди. Часто з прокачкою все добре, а проблема ховається якраз у каліпері. Печаль в тому, що деякі горе-райдери, не знаючи кореня проблеми, а часто й принципу роботи гідравліки, по 10 раз перепрокачують свої гальма, ледь не рвуть шприці, а воно не допомагає.
Гаразд, менше слів і переходимо до справи:)
Отже, маємо проблему - чергове збільшення ходу ручки на моїх Еліксирах внаслідок зношування колодок. І цього разу я вирішив побороти її не просто чисткою і "роздрочуванням" поршнів, а ще й їх змащуванням.
Для даної маніпуляції нам потрібно:
-шестигранник на 5 - для зняття каліпера з велосипеда;
-шестигранник на 2,5 - для знімання колодок;
-рожковий ключ на 10 - для обмежування виходу поршнів;
-пластикова монтажка - для вдавлювання поршнів (не смійте використовувати для цього викрутку чи інші металеві предмети - наробите лиха);
-пластикова розпорка Avid - для розведення колодок;
-тоненький пластиковий предмет - для нанесення мастила на поршні (я використовував зубочистку з набору ножиків, але думаю що тут можна використати і щось на зразок тонкого пензлика; головне, щоб матеріал був м'яким);
-вологі серветки і ватна паличка - для очищення каліпера від мастила після обслуговування;
-ну і власне саме мастило Avid DOT Grease (виглядає смачно:)
Наші кроки:
1. Знічаємо каліпер, виймаємо з нього колодки і ставимо їх подалі від мастила. Якщо у вас каліпер сильно брудний, перед процедурою його слід промити і висушити.
2. Вставляємо між половинки каліпера ключик на 10 і починаємо інтенсивно працювати гальмівною ручкою. Поршні потихеньку будуть витискатись із каліпера. Не бійтесь, якшо спочатку піде лише один із них (зазвичай саме так і трапляється): він упреться в ключик, і після нього піде другий. Видавлюємо поршні, наскільки можливо, до легкого упору в ключ.
3. Рясно вкриваємо бічну поверхню обох поршнів нашим мастилом.
4. Пластиковою монтажкою втискаємо обидва поршні в каліпер. Перший раз це буде нелегко, але ж ми нікуди не поспішаєм, потихеньку:)
5. Повторюємо кроки (2) і (4) кілька разів (обов'язково повторно розмащуємо вже нанесене мастило по всій бічній поверхні поршнів, за необхідності додаємо нове). Мастило трохи потемніє - це абсолютно нормально і навіть добре, оскільки означає, що поршні та манжетки очищуються від бруду. З кожною наступною маніпуляцією поршні будуть вставлятись все легше і легше. Також можна втискати по черзі кожен поршень на максимальну глибину, до упору в стінку каліпера, тим часом протилежний поршень буде автоматично висовуватись на 1-2 мм. Коли досягли максимальної легкості входження, процедуру можна завершувати. В результаті поршні починають входити в каліпер В РАЗИ легше, буквально несильними натисканням монтажки, а виведення іх до упору в ключ тепер відбувається всього за 10-15 натискань на ручку, що свідчить про незрівнянно високий ефект мастила. Крім того, поршні тепер виходять одночасно і симетрично.
6. Ретельно очищуємо каліпер від залишків мастила з брудом. Для цього чудово підійшли вологі серветки. Проштовхуємо по черзі з різних боків каліпера декілька серветок за допомогою тоненького предмета, наприклад вушної ватної палички, доки серветки не стануть абсолютно чистими. Для більш ретельного очищення зовнішньої частини поршнів від мастила, щоб на них у подальшому не налипав бруд, кращим варіантом буде промивка каліпера етиловим або ізопропіловим спиртом (DOT Grease добре у них розчиняється) за допомогою старої зубної щітки, ватної палички або якого небудь пензлика.
7. Ставимо на місце колодки і втискаємо між ними спеціальну проставку, потім витягуємо її.
8. Встановлюємо каліпер на байк, залишивши болти трохи послабленими. Натискаємо декілька разів на ручку. Колодки швидко сходяться на робочу відстань, і буквально за 3-4 натискання ручка набуває правильного, технологічно передбаченого, КОРОТКОГО ходу. Чого і треба було досягти. Після цього можна виставляти каліпер, затягувати болти і тішитись бездоганній роботі гальм:)
P. S. Avid DOT Grease і вода: Дане мастило, на відміну від DOT, АБСОЛЮТНО не змивається водою (перевірено особисто), тому повинно знаходитись між поршнем і манжеткою тривалий час, запобігаючи прилипанню та забезпечуючи стабільше підведення поршнів і, відповідно, збереження сталого проміжку між диском та колодками.
Досягнутий результат.
Хід ручки до обслуговування каліпера:
Хід ручки після обслуговування каліпера:
Насамкінець, перевірка підведення поршнів - хід ручки з кредитною карткою замість диску. Після 2-3 натискань поршні приймають нове положення, хід ручки абсолютно той самий:)
Всім дякую за увагу. Сподіваюсь, інформація буде корисною багатьом.
|