На сайте с 24.09.2013 Репутация: 107
Сообщений 509 Пол: Мужской(35)
Город: Стрий
Стиль: Стритец
11 фев 2018 в 17:40
Отож, назбиралось пару запитань по темі. Цікавлять думки людей, які цим займались/займаються, бачили на власні очі, в темі & т.д.
1. Чи хтось знає, які допуски використовуються при виготовлені ніг/бушингів? Які розміри повинні бути в ідеалі?
2. Чи стикались ви з наступними ситуаціями:
а) посадочне місце під нижній бушинг було не співвісно розточено відносно посадочного місця під верхній або ж навпаки? б) обидва посадочні місця правої ноги (під бушинги) не співвісно розточені відносно посадочних місць лівої ноги? в) посадочні місця в короні під запресовку ніг розточені не співвісно одне відносно іншого або ж не співвісно відносно посадочних місць під бушинги в штанах?
Чи такі ситуації є нонсенсом?
3. Bushing sizing operation/tool. В мануалі FOX'а є такий розділ: https://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/013_FOX-BBI_fork_bushing_tool_SP.htm#bresiz. Якщо я все правильно зрозумів, то ця операція потрібна виключно у випадку, коли завод вийшов за поля допуску при розточці посадочних місць під бушинги, не співвісно їх розточив (якщо це не є нонсенсом) або ж при виготовленні так склалось, що попали у крайні значення полів допусків & при їх сумуванні (нога + бушинг) отримуємо підклинювання (бушинг в завеликому мінусі відносно ноги або ж навпаки: нога в завеликому плюсі відносно бушинга)? За яким принципом працює цей інструмент? Він просто розгладжує (продавлює) тефлон на бушингу на ту саму сотку, чи як? Бо якщо мої очі мені не зраджують, то на картинці я бачу просто шліфований в розмір циліндрик.
4. Я думаю багато людей (які в темі або ж нею цікавляться) бачили відео від X-Lab на тюбі. Ось одне з них:
Якщо, знову ж таки, я все правильно розумію, то тупити вилка може або ж через пункти, перечислені мною в питанні номер 2, або ж через те (якщо все розточено співвісно), що розмір бушинга є в мінусі відносно розміра ноги. Мене завжди цікавило як вони добиваються такого результату & я більш ніж впевнений, що вони не гнуть ноги/штани (бо це ідіотизм), а банально розгортають бушинги. Які будуть думки з цього приводу?
5. Якщо ж, все таки, у нас склалась ситуація, коли посадочні під ноги в короні розточені не співвісно & «одна нога дивиться туди, а інша сюди» - які є варіанти вирішення такої проблеми? Невже хтось реально гне ноги?!!
На сайте с 13.02.2014 Репутация: 235
Сообщений 1995 Пол: Мужской(25)
Город: Львов
Стиль: MTB:Freeride Байк: оговау
11 фев 2018 в 17:54
3. судячи з конструктиву так і є 4. імхо розгорткою зняти пару соток з башинга фактично неможливо, мені здається шо його тупо зідре, баш всетаки мягкий. вангую шо вони юзають шось типи того ж сайзінг тулу (мб самопального) і "розпирають башинг" 5.ноги сумнівно, а от корону цілком можливо, мені таке в реско на домейні зробили після того як після перепресовки погнули корону і ноги стали конусом.... рукожопи жи єсть.....
Kolja does one of the things that he says makes the biggest difference to the feel of the fork—he works the bushings. With mass manufacturing the tolerances for the bushings is tight, opening the bushings does have an effect on the life of the fork, which would mean the fork would need servicing much sooner. By opening the bushing the fork moves more freely in its travel.
то есть не обязательно проблемная вилка, а точнее для прорайдеров наоборот выберут получше, но все равно можно разработать для облегчения хода. но ресурс это уменьшит
На сайте с 24.09.2013 Репутация: 107
Сообщений 509 Пол: Мужской(35)
Город: Стрий
Стиль: Стритец
11 фев 2018 в 18:28
sheremet писал(а): 4. імхо розгорткою зняти пару соток з башинга фактично неможливо, мені здається шо його тупо зідре, баш всетаки мягкий. вангую шо вони юзають шось типи того ж сайзінг тулу (мб самопального) і "розпирають башинг"
sheremet писал(а): ноги сумнівно, а от корону цілком можливо, мені таке в реско на домейні зробили після того як після перепресовки погнули корону і ноги стали конусом...
Хм, цікаво було б побачити сам процес + вимір. інструменти, які використ. для контролю паралельності. Але, не покажуть 100%:~)
На сайте с 30.09.2010 Репутация: 534
Сообщений 3113 Пол: Мужской(30)
Город: Дружковка
Стиль: MTB:Freeride Байк: Разрабатывается сектором 7
11 фев 2018 в 19:24
am.ok писал(а): а) посадочне місце під нижній бушинг було не співвісно розточено відносно посадочного місця під верхній або ж навпаки? б) обидва посадочні місця правої ноги (під бушинги) не співвісно розточені відносно посадочних місць лівої ноги?
однозначно это и есть проблема и она бывает воовсе в обоих ногах . я так пологая это связано с тем что штаны из магния выливают , а не фрезеруют , и посадочное нужно шлифовать , может на заводе недошлифовывают , надеясь на то что компенсируется это бушингом ( типо само потом притрётся как надо ). парнм которые на видео занимаются как аз таки подгоном этих посадочных мест . садят бушинг в точность как должно быть и получают нужный результат . моё имхо .
думаю стоит ещё приглосить Дениса и Вову , послушать их , у них в этом опыт очень богатый .
На сайте с 24.09.2013 Репутация: 107
Сообщений 509 Пол: Мужской(35)
Город: Стрий
Стиль: Стритец
12 фев 2018 в 00:53
da bomb писал(а): думаю стоит ещё приглосить Дениса и Вову , послушать их , у них в этом опыт очень богатый
Їх думку я б однозначно хотів почути, хоча й не факт, що поділяться проф. секретами.
da bomb писал(а): и посадочное нужно шлифовать , может на заводе недошлифовывают
Не думаю. Там повинна бути розточка або ж проходять розгорткою. В будь-якому випадку цікаво було б побачити як на заводі роблять цю процедуру. Що беруть за базу & яким чином витримують співвісність всіх параметрів (а їх там багацько).
da bomb писал(а): садят бушинг в точность как должно быть и получают нужный результат
Ні, це було б занадто просто.
nenzar писал(а): Таким инструментом и пользуются в х-лаб, об этом проскакивала информация от человека на видео - Наливаича, на форуме
Які, хоча б, слова він при цьому використовував, бо пошук за словом «дорн» не дав результатів.
nenzar писал(а): Дорн можно найти и дешевле
Дорн (як & інструмент для випресовки/запресовки бушів) можна виготовити самому (не в домашніх умовах, звісно). Коштувати воно буде в районі $300-500, але й не $1500, якщо купувати ці два інструменти разом.
nenzar писал(а): но для результата кроме него нужна методология и измерительный инструмент, а это уже удел специалистов.
Це не зовсім так, література & інструмент є у вільному доступі (за $, звичайно), було б бажання... Єдине, що я думаю: навряд чи вони користуються нутромірами для контролю дорнованого бушинга. Сам дорн в цьому випадку й буде виступати калібром.
На сайте с 30.09.2010 Репутация: 534
Сообщений 3113 Пол: Мужской(30)
Город: Дружковка
Стиль: MTB:Freeride Байк: Разрабатывается сектором 7
12 фев 2018 в 11:10
am.ok, я ещё имю ввиду что бушинги сами по себе в одной ноге могут быть не соосны .
Также бушинги , как на видео , явно в каждой ноге они соосны а вот когда одел штаны , то пропала соосность с ногами . Это говорит что оси бушей в каждой штанине не параллельны друг другу . Вот они выявили где косяк и устранили .
Бывает Буш запрессован криво , бывает посадочное не ровное с изъянами , это я лично видел и ощутил , когда в одной ноге буши достались без особых усилий ч как надо , а в другой пришлось напрячь руки чтоб из достать . Это явно о чем то говорит
На сайте с 13.01.2008 Репутация: 875
Сообщений 2334 Пол: Мужской(37)
Город: Киев
Стиль: MTB:Urban Freeride Байк: Rocky Mountain Slayer
12 фев 2018 в 12:17
am.ok писал(а): da bomb писал(а): думаю стоит ещё приглосить Дениса и Вову , послушать их , у них в этом опыт очень богатый Їх думку я б однозначно хотів почути, хоча й не факт, що поділяться проф. секретами.
Приветствую.
Да, согласен. Такая проблема существует. И не только у фокса... Не идеальные посадочные поерхности в штанинах. И не идеальная соосность правой и левой штанины. Не идеальная поверхность на бушинге.
Могу сказать что у фокса добиться качественно посаженного бушинга без его доработки можно в 50% случаев. Добавлю такую инфу: Устанавливаю бушинги. Отмечаю их положение. Проверяю - ноги ходят так себе. Достаю бушинги, вижу по отметкам царапин на них, где происходило усиленное трение при установке. Бушинг по внешней поверхности полируется в оправке на токарном станке. Снова устанавливается. И так бывает несколько раз. При качетственном результате работа вилки будет как на видео в главном посте после процедуры доработки.
Но Я сам противник такой процедуры как дорнование, так как поверхность трения на бушингах у фокса нежная и легко деформируемая. Поэтому лишний раз прикладывать к ней силу не вижу смысла.
Мастерская RGB.services by Dentrial
г.Киев tel: +38(063)107-44-06 Лучший сервис всегда!
На сайте с 20.03.2011 Репутация: 1472
Сообщений 782 Пол: Мужской(43)
Город: Калуш
Стиль: MTB:Freeride Байк: Big hit 3. 07. Fox40 RC2
13 фев 2018 в 22:57
працюю з цими косяками регулярно. є 2 методи. прошивка і сточування обойми бушинга.
nenzar писал(а): Fox-овская "распирайка" похоже является дорном
- саме так . спілкувався торік з колишніма майстром контори фокс. він мені підтвердив сам. зробив собі. відчуття двоякі. я б на твоєму місці цим не займався.
am.ok писал(а): проходять розгорткою
не вийде т к тефлон там уривками йде і розділений канавками для масла. його порве від розгортки.
вони просто вдавлюють його. і все. мова йде про 0.1-0.01 мм в таких діапазонах це не смертельно . вдавити не проблема. но я так само як і Денис не люблю насилля. На заводі взагалі-цю процедуру робить машина. Але не у всіх. Багато відомих брендів взагалі не прошивають. Тому віддаю перевагу варіанту 2. Сточування по зовнішньому діаметру. Процедура не для слабонєрвних. Не знаю чи автору принесе особливе задоволення ця робота. Ну і щоб цим займатися треба набити руку . А потім вже братися до складних завдань. Нутроміри є в вільному продажі. Діаметр ніг всі знаемо. Мікрометром не важко поміряти. 1100 у є це тільки на вилки фокс дорни. 32 34 36 40 Там є ще купа ньюансів які описати важко. Треба починати -а відповіді і думки з я вляться самі.
,,клієнт доволєн - я спокоєн, девіз майстерні Вови хеві,,
На сайте с 24.09.2013 Репутация: 107
Сообщений 509 Пол: Мужской(35)
Город: Стрий
Стиль: Стритец
13 фев 2018 в 23:09
Vova hevy писал(а): Нутроміри є в вільному продажі.
Стержні нутроміра не продавлюють/коцають тефлон при вимірюваннях?
І все ще актуальне запитання з 1-го посту: які допуски використовуються при виготовлені ніг/бушингів? Які розміри повинні бути в ідеалі? 0 на 0 по ковзаючій, чи має бути мікролюфт півсотки-сотка?
На сайте с 20.03.2011 Репутация: 1472
Сообщений 782 Пол: Мужской(43)
Город: Калуш
Стиль: MTB:Freeride Байк: Big hit 3. 07. Fox40 RC2
13 фев 2018 в 23:11
цифри дати на жаль не можу. але мікролюфт повинен бути. це аксіома. саме через ей мікролюфт (зазор)і проходить масло яке змащує ногу. якщо нога надто щільно до башинга то це затрудняє проходженнязмащування ноги і анод дуже скоро може зноситись (бачив багато разів навіть у відносно нових вилках таке.
,,клієнт доволєн - я спокоєн, девіз майстерні Вови хеві,,