8 фев 2019 в 14:28
Всім привіт. Домаю що уже всі знають що таке дропери. Вони уже досить поширені, але до мене доволі часто звертаються з досить великою кількістю різних питань по них. Найбільш поширені стогсуються проблем вибору та того як вони працюють. В мене вже давно були заготовки для відповідей на найпоширеніші питанняю Але зараз, поки зима і є вільний час, вирішив написати статтю, щоб інфа була загальнодоступна.
Зразу скажу що саття вийшла трошки довша ніж я очікував + фотки, а чернеток тем на форумі нема, тому тема на разі перебуває на оформленні, мінусами прошу не кидатись, постараюсь оформити і викласти все якнайшвидше. Хто хоче прочитати все і зразу пошвидше можна прочитати тут - тиць
На даний момент уже доволі велокої популярності набули підсидели з регулюванням висоти (дропери від англійського Dropper Post). Практично кожен сучасний трейловий чи ендуро, а часто і кантрійний байк має такий. Разом з ростом популярності виріс і спектр пропозицій від виробників.
Тож сьогодні поговоримо про те, який краще вирбати та особливості експлуатації кожного. Відразу поділимо їх на кілька категорій:
Категорія 1 – дропери з пневматично-гідравлічним принципом роботи (найпопулярніші)
Принцип роботи доволі складний, але надійний та перевірений часом – є дві камери: повітряна та масляна; ці камери розділяє плаваючий поршень (IFP), масляна камера поділена на дві частини (основну та допоміжну) перепускним клапаном. Коли Ви натискаєте на кнопку манетки, то вона відкриває перепускний калапан і масло може вільно переходити між двома частинами масляної камери. Якщо Ви одночасно з натисканням манетки, натискаєте на сідло, то масло витісняється з основної камери та переходить в допоміжну частину і посуває IFP поршень стискаючи повітря в повітряній камері, як результат сідло опускається. Якщо Ви просто натискаєте на манетку не прикладаючи зусиль до сідла, то повітря в повітряній камері тиском 17 атмосфер тисне на IFP поршень та переганяє масло з додаткової масляної камери в основну, як результат сідло піднімається.
Rock Shox Reverb
Найбільш популярний та очевидно найкращий представник. Є одним з перших підсиделів, які взагалі появились на ринку, та одразу з перших партій виявився дуже вдалим варіантом. Від моделей 2010 року і до теперішніх практично не мав жодних серйозних змін, були тільки незначні конструктивні покращення, які в деякій мірі є навіть спірними. Керується підсидел за допомогою гідравлічної манетки на рулі через гідролінію яка веде до його верхньої частини. Також є модифікація Rock Shox Reverb Stealth з підводкою гідролінії до низу підсидела через раму.
Рекомендую технічне обслуговування з заміною сальників кожні 100 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 750грн. В цілому надійність 8 з 10.
Основні переваги:
- надійність
- регулюється швидкісь підняття (крутилка на манетці)
- гідравлічна манетка
- фіксується в будь-якому положенні
- легко обслуговуються в професійних майстернях
- доступність запчастин
- дешеві ремкоплекти
- пошкодження анодування “ноги” (царапини, коцки, невеликі потертості штоку) практично не впливають на роботу та довговічність підсидела
- з оновленим плаваючим поршнем (IFP) останнього покоління підсидели працюють значно надійніше
- доступні апдейти старіших моделей, зокрема це стосується IFP поршня та нової неймовірно клаcної манетки 1X.
Недоліки:
- боїться низьких температур, особливо морозів (як правило підсидел перестає реагувати на манетку)
- не можна піднімати чи підтягувати велосипед за сідло.
- з оновленим плаваючим поршнем (IFP) останнього покоління підсидели працюють доволі шумно
- дорогі.
[+] Фото в розібраному стані
Kind Shock Lev та 272
Топова лінійка дроперів (KS Lev, Lev Ti, Lev DX, Lev Integra, Lev Si, Lev Ci, Lev Carbon, 272) іде на другому місці по популярності. Принцип роботи повністю ідентичний як і в RS Reverb, тільки технічна реалізація трохи інакша, найбільша різниця полягає в манетці – вона механічна.
Рекомендую технічне обслуговування з заміною сальників кожні 150 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 950грн. В цілому надійність 9 з 10.
Основні переваги:
- надійність (навіть трохи краща, ніж в RS Reverb)
- регулюється швидкісь підняття за наявності регулятора натягу тросика
- фіксується в будь-якому положенні
- пошкодження анодування “ноги” (царапини, коцки, невеликі потертості штоку) практично не впливають на роботу та довговічність підсидела.
Недоліки:
- офіційно картрідж не підлягає ремонту та відсутні ремкоплекти (але це можливо)
- дорогі запчастини
- боїться низьких температур, особливо морозів (найчастіше починає “зливати” масло через нижній сальник демпфера в раму)
- не можна піднімати чи підтягувати велосипед за сідло.
- дорогі
[+] Фото в розібраному стані
Kind Shock I900, I950, Super Natural, Dropzone, I7
Середня лінійка дроперів Kind Shock, також доволі популярна. Принцип роботи також повністю ідентичний як і в RS Reverb. В цілому, підсидели дуже подібні на старшого брата KS Lev, але зроблені за трішки спрощеною конструкцією.
Рекомендую технічне обслуговування з заміною сальників кожні 100 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 950грн. В цілому надійність 8 з 10.
Основні переваги:
- надійність
- регулюється швидкісь підняття за наявності регулятора натягу тросика
- фіксується в будь-якому положенні
- пошкодження анодування “ноги” (царапини, коцки, невеликі потертості штоку) практично не впливають на роботу та довговічність підсидела.
Недоліки:
- офіційно картрідж не підлягає ремонту та відсутні ремкоплекти (але це можливо)
- дорогі запчастини
- боїться низьких температур, особливо морозів (найчастіше починає “зливати” масло через нижній сальник демпфера в раму)
- не можна піднімати чи підтягувати велосипед за сідло.
[+] Фото в розібраному стані
X-Fusion Hilo
Підсидел з картріджем відкритого типу – при роботі масло змішується з повітрям, плаваючий поршень відсутній.
Рекомендую технічне обслуговування з заміною сальників кожні 100 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 650грн. В цілому надійність 6 з 10.
Основні переваги:
- фіксується в будь-якому положенні
- можна провести технічне обслуговування “на коліні”
- регулюється швидкісь підняття за наявності регулятора натягу тросика.
Недоліки:
- масло при роботі змішується з повітрям, тому деколи підсидел під вагою починає просідати (для виправлення потрібно кілька разів повільно опустити та підняти підсидел)
- боїться низьких температур, особливо морозів
- будь які більші пошкодження чи потертості на “нозі” ведуть до пропускання масла під час роботи – в підсидел доводиться постійно доливати масло
- бояться бруду на “нозі”.
[+] Фото в розібраному стані
BikeYoke Revive
Даний дропер по будові дуже подібний до RockShox Reverb, але в нього відсутній плаваючий поршень, натомість є система яка видаляє з основної масляної камери повітря, щоб підсидел не просідав під вагою. Для активації необхідно шестигранником покрутити болт у верхній частині (зробити ресет).
Рекомендую технічне обслуговування з заміною сальників кожні 100 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 1300грн. В цілому надійність 8 з 10.
Осовні переваги:
- фіксується в будь-якому положенні
- досить надійний
- пошкодження анодовання “ноги” (царапини, коцки, невеликі потертості штоку) практично не впливають на роботу та довговічність підсидела.
Недоліки:
- все таки деколи повітря з масляної камери не повністю виводиться і приходить часто робити ресет
- на разі повністю відсутні запчастини та ремкоплекти до даного підсиделу у вільному продажі.
Fox Transfer
Підсидел від іменитого виробника, по принципу роботи схожий з більшістю інших підсиделів з плаваючим поршнем.
Рекомендуємо технічне обслуговування з заміною сальників кожні 150 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 2800грн. В цілому надійність 9 з 10.
Осовні переваги:
- фіксується в будь-якому положенні
- покриття Кашіма виглядає дуже гарно
- досить надійний.
Недоліки:
- надзвичайно важкий в обслуговуванні – часто намертво закисає і розібрати стає практично неможливо
- майже повна відсутність запчастин
- ціни на ті запчастини, які доступні неймовірно високі, як і на сам підсидел в цілому
- не можна піднімати чи підтягувати велосипед за сідло.
Категорія 2 – дропери з пневматично-механічним принципом роботи
Принцип роботи простий – підсидел в середині не розділений на окремі камери, весь підсидел це одна камера в яку накачується повітря, в підсиделі є механічний елемент, який блокує його в потрібній позиції. При натисканні на манетку в рух приводиться механічнйи елемент та розблоковує підсидел – він піднімається під дією тиску або опускається при натисканні на сідло.
Specialized Command Post, IRCC, XCP
Класичний представник класу, механічний елемент – цанга – пристосування у вигляді пружної розрізаної втулки, яке використовують для затискання циліндричних предеметів, в нашому випадку “ноги” підсидела.
Рекомендуємо технічне обслуговування з заміною сальників кожні 100 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше) та очищення “ноги” від бруду під час кожної поїздки. Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 800грн. В цілому надійність 6 з 10.
[+] Фото в розібраному стані
Основні переваги:
- це Specialized (особливо великий плюс для прихильників бренду)
- висока якість виконання всіх компонентів
- не бояться морозів
Недоліки:
- часті поломки цанги
- фіксується тільки у чітко визначених положеннях, які визначені виробником
- практично повна відсутність запчастин та ремкоплектів
- будь-які більші пошкодження чи потертості на “нозі” ведуть до пропускання повітря під час роботи, підсидел доводиться постійно підкачувати
- бояться бруду на “нозі”.
9Point8 Fall Line, Easton Haven, Race Face Turbine
Зразу кілька підсиделів різних виробників, але першим та основним з них був 9Point8 Fall Line, підсидели фірм Easton та Race Face зроблені на основі патенту 9Point8 і фактично є його майже повними клонами. Фіксує підсидел досить цікавий механічний елемент, який зветься DropLoc, що представляє собою механічне гальмо, за принципом роботи доволі схожий на цангу, тільки працює навпаки.
Рекомендуємо технічне обслуговування з заміною сальників кожні 100 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше) та очищення “ноги” від бруду під час кожної поїздки. Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 800грн. В цілому надійність 8 з 10.
[+] Фото в розібраному стані
Основні переваги:
- не бояться морозів
- фіксується в будь-якому положенні
- DropLoc надзвичайно надійний.
Недоліки:
- дороговартісні запчастини
- тільки деякі запчастини доступні для покупки
- бояться бруду на “нозі”
Crank Brothers Kronolog
Ще один представник даного класу, в якості механічного елементу тут два послідовні кільця з двома зажимами в кожному, які буквально затискають ногу ззовні в потрібному положенні.
Рекомендуємо технічне обслуговування з заміною сальників кожні 100 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 750грн. В цілому надійність 5 з 10.
[+] Фото в розібраному стані
Основні переваги:
- не бояться морозів
- фіксується в дуже великій кількості положень
Недоліки:
- практично відсутні запчастини
- “нога” з часом зношується і підсидел перестає фіксуватись
- швидко зношується під важкими райдерами
Категорія 3 – повністю механічні дропери
Такі підсидели в цілому чимось нагадують підсидели з категорії 2, але в якокості пружинного елемента виступає не повітряна пружина, а звичайна стальна.
E*Thirteen TRS+
Рекомендуємо технічне обслуговування з заміною сальників кожні 50-80 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні 500грн. В цілому надійність 7 з 10.
Основні переваги:
- фіксується фактично в будь-якому положенні.
Недоліки:
- слабка пружина, підсидел доводиться часто перебирати та чистити.
Gravity Dropper
Рекомендуємо технічне обслуговування з заміною сальників кожні 50-80 год їзди або раз в сезон (за принципом що наступить раніше). Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні 500грн. В цілому надійність 4 з 10.
Основні переваги:
Недоліки:
- фіксується тільки у визначених положеннях
- дуже бюджетно зроблений, як наслідок часто виходить з ладу.
Категорія 4 – дропери картріджного типу
Giant Contact, Crank Brothers HighLine, Bontrager Drop Line
Всі ці підсидели мають в середині масляно-газовий не розбірний картрідж, в цілому в більшості такі підсидели відрізняються тільки корпусами. Вартість технічного обслуговування в найшій майстерні з комплектом сальників які найбільше зношуються 350грн. В цілому надійність 3 з 10.
Основні переваги:
- дешеві
- фіксується в будь-якому положенні
- до багатьох моделей можна відносно дешево купити змінний картрідж.
Недоліки:
- часто виходять з ладу
- абсолютно не ремонтопридатні
- бояться низьких температур, особливо морозів
- ніяк не регулюються та не налаштовуються
|