20 июл 2015 в 23:23
І так, дорогі байкери, вирішив написати статтю про переборку ашанських вилок. Сталося так, що мій Leader Fox Disident
вирішив узяти лікарняний (зламалася перекидка), і от дуріючи, вирішив перебрати вилку на велику своєї сестри.
Зараз, вже в похилі літа, дідуля розказує внукам: «А у мене був велосипед». Ну я ше не дідуля, але все рівно скажу:
« А у мене був велосипед, називався він Azimut U-Tech ».
Трохи з історії велосипеда: Був виготовлений в 2005 році (штамп на вилці), куплений в 2006 моїм дядьком,
катаний рік і поставлений в підвал аж до 2012, коли його було урочисто передано мені:
З нього і почалося моє вело життя. Компліт описувати не буду (і так все китайське), єдине, що були замінені
пластмасові педалі на металеві Wellgo, винос на такий самий (зірвав різьбу), шатуни Prowheel і картриджна каретка VP
(старі шатуни були робиті і дядько їх приварив).
Ми трішки відступили від теми. Оскільки перший байк, як і першу тачку, не забувають, час від часу він проходить ТО.
На цей раз було вирішено перебрати вилку.
Поїхали!
1)Ну, зняти вилку, напевне, зможе кожен, відкрутити пару болтів і зняти колесо не складуть проблеми. І так, вилка знята:
2)Оскільки ашанські вилки зовсім не схожі за зборкою з стандартними, тому процес розборки буде іншим.
Насамперед, для того, щоб зняти штани з стандартних вилок, потрібно відкрутити болт, який знаходиться знизу штанів.
В ашанських вилках такого болта немає, він знаходиться всередині ніг, тому потрібно зняти топкепи:
3)І так, ми зняли топкепи. Акуратно перевертаємо вилку, можливо, хтось з’явиться на цей світ. В мене вилізло таке:
4) Тепер, коли «зайві запчастини не вивалюються на двір» ми мусимо відкрутити болт, який знаходиться всередині ніг.
Болти бувають різні: під шестигранник 5 і 6, в мене взагалі була зірочка (розмір не пам’ятаю).
Для того, щоб дістати головкою біти до ключа, можна напиляти на кінці сталевого дроту шестигранник потрібного вам
розміру, але я використав нехитрий інструмент, який знайшов в гаражі:
5)Ми викрутили болти. Тепер дістаємо «кишки». Бажано дістати пару старих ганчірок (на випадок, якщо буде масло).
Спочатку треба вийняти пародію на башинги. Сальники, як такі взагалі відсутні. Озброївшись 2 парами плоскогубців, їх
досить легко вийняти:
6)Потім дістаємо проставки між ногами і пружинами (якого хєра вони там роблять , я сам не знаю) і самі
пружини (вони були з гумовими вставками, яких нема на фото – викидуйте їх нафіг – вони обмежують хід вилки та
довжину пружин):
7)Все гарненько змазуємо і готуємось запихати назад:
8)Не спішимося ліпити все назад. Я зробив так само – і облом – вилка як і була дерев’яною, так і лишилася. Проблема
була в так званих «башингах»:
Поперечні лінії зжимали ноги, і тому вилка не ходила. Як на мене, потрібно взагалі їх нафіг викинути і придумати шось
нове, але під рукою нічого не було. Літол 24 не помагав – потрібна постійна смазка.
Тому я вирішив в кожній нозі зробити по 2 ванни – одну для пружини, другу для «башингів». Тому збирати вилку
потрібно так: Закладаємо пружину, заливаємо масло (Я залив 2 шприца на 10 мл переробкою – оригінального було шкода,
все таки ашан). Ставимо проставки (якщо вони були, якщо ні, то стараємося герметизувати нижню ванну, щоб масло не
перетікало з верхньої). Тоді закладаємо «башинги», ноги, закручуємо їх і між «башингами» і ногами заливаємо масло
(я залив те саме і ту саму кількість, що і в першу ванну). Можна поекспериментувати з довжиною пружин, збільшити
хід вилки:
Як результат: вилка під моєю вагою (58 кг) почала просідати на 1 см (непоганий сег), на ямах веде себе як коли,
з бордюра спрацьовує, як повноцінна вилка. Ясна річ, багато очікувати не треба, оскільки тут немає ані сальників,
ані нормальних башингів. Якщо вдасться придумати альтернативу і вилка буде працювати, обов’язково про це напишу,
можливо хтось знає і підкаже. Спосіб підходить для переборки любих вилок: ашанських (Azimut, Ommi, Formula і т.д.),
бюджетних вилок відомих компаній (RST, Rock Shox, Sr Suntour). Але на майбутнє – старайтеся купляти вилки, які легко
перебираються і ремонтуються. Ясна річ, комусь це не по кишені, ціни високі, але повірте, кількасот гривень не спасуть
ваших нервів, часу, проведеному в інтернеті у пошуках вирішенні тої чи іншої проблеми та грошей на покупку нової вилки.
Enduro - це вам не дх..... |